خبر / رهبر حمله کنندگان به مسجد قبای شیراز، به جریمه و تبعید محکوم شد

رهبر حمله کنندگان به مسجد قبای شیراز، به جریمه و تبعید محکوم شد



تحول سبز: محمدباقر ولدان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس که رهبری حملات به مسجد «قبا» شیراز (محل اقامه نماز آیت الله دستغیب) را بر عهده داشت، پس از اینکه به اتهام اخلال در نظم عمومی و آتش سوزی مسجد، با حکم دادگاه ویژه روحانیت دستگیر شده و با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیونی از زندان آزاد شده بود، روز سه شنبه هفتم دی ماه٨٩، به پرداخت جریم نقدی و سه سال نفی بلد – تبعید از شیراز و فارس- محکوم شد.
----------مي‌توانيد فيلم حمله به مسجد قبا را از بخش فيلم اين وبلاگ دانلود نماييد-----------



به گزارش تارنمای صبح امید، این روحانیِ حامی دولت، نقش مهمی در ساماندهی نیروهای لباس شخصی و حمله به مسجد قبا در سال گذشته داشت، که اواخر شهریورماه امسال، به همراه ۶ نفر از اعضای گروه موسوم به “طلاب روح‌الله” دستگیر شده و بلافاصله با وثیقه آزاد شده بود.

ولدان که پس از دستگیریش در شهریورماه کمتر در اماکن عمومی حاضر شده بود، طی هفته های اخیر به شدت با امام جمعه شیراز اختلاف پیدا کرده و بسیاری از اختیاراتش از جمله عزل و نصب ائمه جمعه فارس محدود شده است. منابع موثق از معرفی گزینه‌های جدیدی از سوی آیت‌الله ایمانی به جای وی خبر می‌دهند.

گفتنی است از زمان آغاز انتقادات آیت الله سیدعلی محمد دستغیب، به دولت، حکومت و رهبر جمهوری اسلامی (بویژه بعد از انتقادات وی به نتایج انتخابات و سرکوب مردم معترض)، مسجد محل اقامه نماز و محل تدریس و بیت وی، مورد حملات و آتش سوزی توسط شبه نظامیان بسیج (با حمایت نیروهای انتظامی) قرار گرفت و در جریان این حملات متعدد، گروه زیادی از نمازگزاران و شاگردان آن مرجع مردمی، مورد ضرب و شتم و آسیب های جسمانی قرار گرفتند.

پس از جریانات عاشورای ۸۸ نیز، ولدان و دوستانش چندین بار در برابر مسجد قبا تجمع کردند تا به اظهارات آیت‌الله دستغیب در مورد وقایع پس از انتخابات اعتراض کند. تجمعاتی که باعث تعطیلی مسجد قبا و مدرسه ابوصالح در شیراز شد. ولدان و دوستانش با حمایت ابراهیم عزیزی فرماندار وقت شیراز و ابوالقاسم علیزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، بارها در مقابل مسجد قبا تجمع کرده و شعارهای مختلفی را علیه آیت‌الله دستغیب سرمی‌دادند و همزمان با اربعین حسینی سال ۸۸ به مسجد قبا حمله کردند.

با گذشت یک سال از حملات نیروهای شبه نظامی و لباس شخصی های حامی حکومت به آن مسجد، کماکان مسئولان مربوطه هیچ اقدامی در جهت دفاع از افرادی که مورد ضرب و شتم و آسیب های جدی واقع شده، صورت نمی دهند.




منبع : تحول سبز
لينك در تحول سبز : http://www.tahavolesabz.com/item/11104

0 نظر:

ارسال یک نظر

پيشاپيش از نظر شما متشكريم ؛ حتي اگر مخالف ما هستين !