خبر / جنتی: اینها یکی دو نفر نیستند، دستگاه قضایی برای سران فتنه یک تصمیم کلی بگیرد

جنتی: اینها یکی دو نفر نیستند، دستگاه قضایی برای سران فتنه یک تصمیم کلی بگیرد



تحول سبز: در واکنش به نامه اخیر مهدی کروبی و اعلام آمادگی وی جهت حضور در محاکماتی که جریان حاکم خواستار آن شده است، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان می گوید “این مسئله به من مربوط نیست و دستگاه قضایی باید تصمیم‌ بگیرد. این افراد یکی دو نفر نیستند و باید دستگاه قضایی برای سران فتنه یک تصمیم کلی گرفته و آنها را محاکمه کند.”



جنتی همچنین مدعی شد خواص بی بصیرت و ناکثین، در فتنه و جرم‌ها شریک هستند و اگر در این دنیا مجازات نشوند در آخرت مجازات خواهند شد مگر آنکه توبه کنند.

به گزارش ایلنا، احمد جنتی در حاشیه همایش سراسری مسئولان ستادهای دهه فجر، درباره شروطی که محمد خاتمی برای حضور در انتخابات مجلس عنوان کرده گفت : اصلاً احتیاجی به حضور اینها نیست آنها خوابهایی می‌بینند که بی‌تعبیر است و مردم قبولشان ندارند و بهتر این است همانگونه که کنار کشیدند کنار بماند و به کارهایشان پاسخ دهند.

اشاره وی به شروط سه گانه رئیس جمهور سابق مبنی بر “آزادی زندانیان سیاسی”، “برگزاری انتخابات آزاد” و “اجرای تمام اصول قانون اساسی” بود.

جنتی درباره اعلام آمادگی مهدی کروبی برای محاکمات ادعاییِ حکومت نیز ادعا کرد “این مسئله به من مربوط نیست و دستگاه قضایی باید تصمیم‌ بگیرد. این افراد یکی دو نفر نیستند و باید دستگاه قضایی برای سران فتنه یک تصمیم کلی گرفته و آنها را محاکمه کند.

وی در مورد نهم دی ماه نیز اظهار عقیده کرد “مردم در این روز در صحنه حاضر شده و پاسخ یاوه‌گویی‌ها و فعالیت‌های تخریبی فتنه‌گران را دادند. حرکت مردم بسیار باعظمت و سرنوشت‌ساز بود و نقشه‌هایی که دشمنان در خارج و داخل کشور برای براندازی نظام، سقوط حکومت اسلامی و برقراری حکومت غیراسلامی کرده را به هم ریخت.”

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اگر در همه دنیا تلخی‌ و شیرینی‌هایی وجود دارد همه با حکمت الهی است؛ اگر در فلسطین مردم در سختی قرار دارند حتماً حکمتی در کار خداوند است.

وی در ادامه اظهار داشت: به ثمر رسیدن انقلاب امری عادی نبود؛ چراکه با وجود ضعف‌ها و کمبودها هیچ‌کس باور نمی‌کرد این انقلاب به ثمر برسد اما به لطف خداوند این انقلاب پیروز شد.

جنتی با اشاره به شرایط رژیم پهلوی که به زعم وی “اهل علم در آن منزوی شده بودند”، اظهارداشت: همین مردم اجابت دعوت کرده و هر جا گره‌ای هم بود باز شد تا این انقلاب به پیروزی رسید. بعد از پیروزی انقلاب نیز مشکلاتی همچون جنگ، مخالفت‌ها و تحریم‌ها شروع شد که به لطف الهی یکی پس از دیگری دشمنی‌ها و تهاجمات به نفع ما تمام شد.

وی با اشاره به “برکات جنگ” گفت: در این جنگ نیروهای مسلح با چگونگی کار تسلیحاتی آشنا شده و وابستگی خود را به بیگانگان قطع کردند و اکنون به جایی رسیده‌اند که دنیا از موشک‌هایشان می‌ترسد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره حوادث بعد از انتخابات مدعی شد: به صورت باور نکردنی عده‌ای در داخل کشور در مقابل نظام ایستاده‌اند و برخی که سوابقی داشته‌ یا نداشتند یک مرتبه مثل عقده‌هایی که ترکیده باشد با نقشه‌هایی از قبل تنظیم شده در خارج و داخل کشور انتخابات را بهانه کرده و به خیابان‌ها ریختند. در این فتنه همه تشکیلات ضدانقلاب شرکت داشته و با پشتیبانی‌های بیگانگان و سکوت و همراهی کسانی در داخل که از آنها انتظار نمی‌رفت به وجود آمد.

جنتی با اشاره به کسانی که به زعم وی “خواص بی‌بصیرت” نام دارند، گفت: بعضی‌ها می‌فهمیدند و به این وضعیت تن داده بودند؛ از این رو ناکثین بدون استثنا در این جرم‌ها شریک هستند و اگر در این دنیا مجازات نشوند در آخرت مجازات خواهند شد مگر آنکه توبه کنند.

وی با ادعای اینکه “مردم باید خواص بی‌بصیرت را بشناسند”، گفت: ممکن است روزی این خواص از سوابق زندان و پست خود سوءاستفاده کنند؛ علی‌رغم وجود سوابق همه خواص بی‌بصیرت خود خط بطلان به کارهایشان کشیدند. اما این خواص بی‌بصیرت طمع بازگشتن به صحنه را دارند و پررویی برخی آنها حد و حصری ندارد چراکه برخلاف نظام و ولایت‌فقیه با دشمنان و بیگانگان همکاری کرده‌اند از این رو مردم آنها را نمی‌پذیرند مگر اینکه توبه قوی و عملی داشته باشند؛ اگر زبان‌شان بسته است و حرف نمی‌زنند در عمل نشان دهند که برگشته‌اند و تنها در این صورت است که مردم و خدا توبه آنها را قبول می‌کنند، در غیر این صورت مردم نباید فریب آنها را بخورند.

وی خاطر‌نشان‌کرد: مردم بصیرت یافته‌ و از خواص پیش افتاده‌اند هر چند معمولا مردم پیرو خواص‌ هستند؛ تعدادی از خواص منحرف شده‌ و مردم ار آنها پیشی گرفته و صحنه‌گردان شده‌اند که باید از این مردم تشکر کرد.

دبیر شورای نگهبان بدون اشاره به اعتراضات سالهای گذشته و سرکوب مطالبات مردم، با بیان اینکه “در فتنه ٨٨، اغتشاشات خیابانی برای اولین بار در کشور صورت گرفت”، گفت: تلاش اغتشاشگران این بود که در جمهوری اسلامی انتخابات را باطل کنند چراکه انتخابات سال گذشته بالاترین آرای دوره “حکومت اسلامی” بود؛ در داخل و خارج از کشور برخی این را مطرح می‌کردند که روی مردم اگر گلوله ببندید آنها بدتر می‌شوند از این رو همه مقدمات درست شد تا اینکه نهم دی بوجود آمد.

وی افزود: خداوند اجازه نمی‌دهد خون کسانی که در راه انقلاب ریخته شده پایمال شود و سرنوشت بسیجی‌ها به دست آنها بیفتد؛ از این رو تمام رشته‌های آنها پنبه شد و شعله‌ها فروکش کرد، آرامش برقرار شد و مومنین و دلسوزان آرامش فردی پیدا کردند.

دبیر شورای نگهبان از نقش صدا و سیما در حوادث سال گذشته، بعنوان “خنثی‌سازی فتنه” نام برد و گفت: صداوسیما در تقدیر از مردم، به صحنه کشیدن و توجیه آنها نقشی تعیین کننده و منحصر به فرد داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره لزوم دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ٢٢ بهمن گفت: اگر دعوتی هم صورت نگیرد مردم ما در صحنه حضور خواهند یافت اما اگر این کار صورت گیرد راهپیمایی مانند سال‌های گذشته با کیفیت بیشتری برگزار خواهد شد.

گفتنی است احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، به دلیل دخالت های آشکارش در روند (قبل از رای گیری) و انجامِ انتخابات (شمارش و اعلام نتایج) و حمایت هایش از کاندیداهای خاص و همچنین نقش بارزی که در ردصلاحیت بسیاری از نامزدهای مردمی دارد ، خود در مظان اتهامات گسترده ای می باشد.




منبع : تحول سبز
لينك در تحول سبز : http://www.tahavolesabz.com/item/11321

0 نظر:

ارسال یک نظر

پيشاپيش از نظر شما متشكريم ؛ حتي اگر مخالف ما هستين !