خبر / دیدار اعظم طالقانی با خانواده‌ی نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی

رفتارهایی که با زندانیان صورت می‌گیرد، انحراف از دین و آرمان‌های انقلاب است
دیدار اعظم طالقانی با خانواده‌ی نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی


چکیده : اعظم طالقانی، فعال جنبش زنان، نماینده‌ی سابق مجلس و فرزند آیت‌الله طالقانی، با خانواده‌ی نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی، دیدار کرد. در این دیدار خانواده‌ی نازنین خسروانی شرحی از پیگیری‌های بی‌حاصلشان برای ملاقات و یا تماس با نازنین ارائه کردند و اعظم طالقانی نیز ضمن آرزوی آزادی برای نازنین و همه‌ی زندانیان سیاسی، گفت: مشخص نیست چرا با این عزیزان این‌طور رفتار می‌کنند؛ و بدتر آنکه مادران و پدران و همسران و فرزندان این زندانیان را نیز مدام در بی‌خبری نگه می‌دارند و معلوم نیست از این کارها چه انگیزه‌ای دارند. وی تاکید کرد که این‌گونه رفتارها انحراف از دین و آرمان‌های انقلاب است.



اعظم طالقانی، فعال جنبش زنان، نماینده‌ی سابق مجلس و فرزند آیت‌الله طالقانی، با خانواده‌ی نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی، دیدار کرد. بیش از پنجاه روز از بازداشت این روزنامه‌نگار می‌گذرد، اما خانواده‌ی وی همچنان از او بی‌خبرند. وی در یکی از سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود و خانواده‌اش نیز تاکنون موفق به دیدارش نشده‌اند.

به گزارش کلمه، در ابتدای این دیدار خانواده‌ی نازنین خسروانی شرحی از پیگیری‌هایشان برای ملاقات و یا تماس با نازنین ارائه کردند؛ اینکه در این مدت به همه‌ی نهادهای امنیتی و قضایی سر زده‌اند اما با این‌همه نازنین که تنها یک روزنامه‌نگار است، روزها بدون تماس با خانواده‌اش در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی، با روزنامه‌های نوروز، یاس نو، شرق، سرمایه و کارگزاران همکاری داشت؛ روزنامه‌هایی که همه‌ی آنها بعد از مدت کوتاهی انتشار، توقیف شده‌اند.

اعظم طالقانی در این دیدار، ضمن آرزوی آزادی برای نازنین و همه‌ی زندانیان سیاسی، گفت: «همه‌ی کسانی که امروز گرفتار بندهای سخت و سلول‌های انفرادی شده‌اند، از نخبگان و آینده‌سازان این کشور هستند و مشخص نیست چرا با این عزیزان این‌طور رفتار می‌کنند؛ و بدتر آنکه مادران و پدران و همسران و فرزندان این زندانیان را نیز مدام در بی‌خبری نگه می‌دارند و معلوم نیست از این کارها چه انگیزه‌ای دارند.»

وی با اشاره به اینکه این‌گونه رفتارها انحراف از دین و آرمان‌های انقلاب است، تاکید کرد: «کسانی که دست به این رفتارها می‌زنند و چنین فشاری بر زندانیان و خانواده آنان وارد می‌کنند، باید بگویند که آیا منطق یا تحلیلی برای این رفتارهایشان دارند؟»


دیدار




منبع : كلمه
لينك در كلمه : http://www.kaleme.com/1389/10/08/klm-42246/

0 نظر:

ارسال یک نظر

پيشاپيش از نظر شما متشكريم ؛ حتي اگر مخالف ما هستين !