خبر / با دست اندازی به حریم خانواده ها، مادری زندانی و طفلی بی تاب شده است‬

زهرا رهنورد در دیدار با خانواده عرب سرخی:
با دست اندازی به حریم خانواده ها، مادری زندانی و طفلی بی تاب شده است‬


چکیده : گویی بخشی از حاکمیت حیا را خورده و آبرو را تف کرده است و با دست اندازی به حریم خانواده ها مادری بی گناه را به زندان می اندازد و طفل دو ساله اش را در فراغ او بی تاب می کند. چنین جور و ستمی را در کدام قسمت از تاریخ دیده ایم؟ تصور اینکه این کودک بی گناه هر لحظه برای آغوش مادرش عکس او را بوسه باران میکند ما را جز به یاد رقیه می اندازد؟



زهرا رهنورد، فعال حقوق زنان و استاد دانشگاه عصر دوشنبه به دیدار خانواده ی عرب سرخی رفته و ضمن ابراز تاسف از بازگرداندن فیض الله عرب سرخی به اوین، انزجار خود را از بازداشت بی دلیل فاطمه عرب سرخی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار کلمه، در این دیدار که تعداد دیگری از بزرگان اصلاحات و خانواده های زندانیان سیاسی نیز حضور داشتند، مریم شربتدار قدس، مادر فاطمه تشریح کرد که در طول هفته ی گذشته دخترش تماس هایی از زندان داشته و عنوان کرده است که در انفرادی ست و تفهیم اتهام شده گرچه به دلایل امنیتی امکان نداشته بگوید که اتهامش چیست.

زهرا رهنورد در این دیدار خانواده ی عرب سرخی را یکی از شاخص ترین خانواده های زندانیان سیاسی ایران خواند که سوابق انقلابی، حضور در جبهه ی جنگ و متعلق بودن به خانواده ی شهدا در پرونده ی آنان، فقط بخشی از آن است. و حالا ما باید شاهد نگاه نگران مادری باشیم که در جنگ تحمیلی دو فرزندش را در راه آزادی وطن تقدیم کرده و این بار فرزند و نوه اش را برای حفظ کشور اهدا می کند.

رهنورد افزود: گویی بخشی از حاکمیت حیا را خورده و آبرو را تف کرده است و با دست اندازی به حریم خانواده ها مادری بی گناه را به زندان می اندازد و طفل دو ساله اش را در فراغ او بی تاب می کند. چنین جور و ستمی را در کدام قسمت از تاریخ دیده ایم؟ تصور اینکه این کودک بی گناه هر لحظه برای آغوش مادرش عکس او را بوسه باران میکند ما را جز به یاد رقیه می اندازد؟

وی در انتها با یاد آوری روز عاشورا، گفت: کاش آقایانی که این روزها تصمیم می گیرند و اجرا می کنند این جمله ی امام حسین را به خاطر می آوردند که فرمود؛ انا اقاتلکم و انتم تقاتلوننی، نسا و الاطفال لیس علیهن حرج . من با شما میجنگم و شما با من می جنگید. بر زنان و اطفال حرجی نیست.


با

با

با




منبع : كلمه
لينك در كلمه : http://www.kaleme.com/1389/10/08/klm-42262/

0 نظر:

ارسال یک نظر

پيشاپيش از نظر شما متشكريم ؛ حتي اگر مخالف ما هستين !