خبر / دیدار زهرا رهنورد با خانواده نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی

کودکان سرطانی و مددجویان موسسه‌ی محک، رسیدگی‌های نازنین را فراموش نمی‌کنند
دیدار زهرا رهنورد با خانواده نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی

چکیده : زهرا رهنورد در دیدار با خانواده نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی، با ابراز تاسف از بازداشت روزنامه‌نگاری مثل نازنین خسروانی، گفت: پنجاه روز از دستگیری کسی می‌گذرد که همواره دل دردمندش را به دغدغه‌های زجر‌دیدگان سپرد و به جای خوشگذرانی، با سنی کم اما روحی بزرگ، یکی از خیّران جوان کشورمان شد. کودکان سرطانی و موسسه‌ی محک هرگز رسیدگی‌های مادی و معنوی او را فراموش نمی‌کنند. اما اکنون روزهاست که دست نوازشگر او از سر یتیمان و فقرا و بیماران کوتاه شده است.



زهرا رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه، با خانواده نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش کلمه، در این دیدار خانواده‌ی نازنین از پیگیری‌هایی که در بیش از پنجاه روز بازداشت نازنین انجام داده‌اند، سخن گفتند. آنها تاکید کردند که در تمام مدت بازداشت، نازنین تنها یک بار با خانواده‌اش تماس تلفنی داشته و خانواده از هرگونه امکان ملاقات و یا تماس با او محروم بوده‌اند؛ حال آنکه او در همه‌ی سالهای فعالیت روزنامه‌نگاری‌اش تنها به انجام وظایف حرفه‌ای خود پرداخته است و هرگز از اصول حرفه‌ی روزنامه‌نگاری تخطی نکرده است.

زهرا رهنورد نیز در این دیدار با ابراز تاسف از بازداشت روزنامه‌نگاری مثل نازنین خسروانی، گفت: پنجاه روز از دستگیری کسی می‌گذرد که همواره دل دردمندش را به دغدغه‌های زجر‌دیدگان سپرد و به جای خوشگذرانی، با سنی کم اما روحی بزرگ، یکی از خیّران جوان کشورمان شد. کودکان سرطانی و مددجویان موسسه‌ی محک هرگز رسیدگی‌های مادی و معنوی او را فراموش نمی‌کنند. اما اکنون روزهاست که دست نوازشگر او از سر یتیمان و فقرا و بیماران کوتاه شده است.

به گفته وی، اکنون این دست خواهان عدالت، میله‌های زندان را می‌فشارد تا از قفس تنگ اسارت به سوی آزادی و به سوی همنوعان ناتوانش پرواز کند؛ و سوال اینجاست که آیا جای کسی مثل نازنین خسروانی، پشت میله‌های زندان است؛ یا حق اوست که چون گذشته برای حقوق از دست رفته‌ی انسان‌ها تلاش کند؟

رهنورد همچنین ابراز امیدواری کرد که این روزنامه‌نگار و همه‌ی دیگر زندانیان سیاسی، هرچه زودتر از زندان آزاد شوند.

نازنین خسروانی که بیش از پنجاه روز است در یکی از سلول‌های انفرادی زندان اوین به سر می‌برد، با روزنامه‌های اصلاح طلبی همچون شرق، کارگزاران، نوروز و … همکاری داشت؛ روزنامه‌هایی که همه‌ی آنها پس از مدت کوتاهی فعالیت، توقیف شدند.


دیدار




منبع : كلمه
لينك در كلمه : http://www.kaleme.com/1389/10/06/klm-42144/

0 نظر:

ارسال یک نظر

پيشاپيش از نظر شما متشكريم ؛ حتي اگر مخالف ما هستين !