خبر / تاکید علی‌اکبر محتشمی‌پور بر ارتباط مستمر خانواده زندانیان با علما و مراجع عالی‌قدر

دیدار و دلجویی عضو مجمع روحانیون مبارز از همسر تاج زاده
تاکید علی‌اکبر محتشمی‌پور بر ارتباط مستمر خانواده زندانیان با علما و مراجع عالی‌قدر


چکیده : سید علی‌اکبر محتشمی‌پور از شیطنت های خبرگزاری های دولتی برای نشر شایعات و اخبار کذب علیه اصلاح طلبان و مخالفان دولت خبر داد و اطلاع رسانی های منظم و درست را راه مقابله با آن دانست. وی ارتباط مستمر با علما و روحانیت و مراجع عالی قدر را امری حائز اهمیت دانست و برآشفتن ارگان کودتا را دلیل بر این اهمیت و نشانه ای برای ضرورت هرچه بیشتر آن ارزیابی کرد.



شب گذشته سید علی اکبر محتشمی پور، رئیس کمیته صیانت از آراء مهندس میرحسین موسوی، در منزل دختر عموی خود، فخرالسادات محتشمی‌پور همسر سید مصطفی تاج زاده، که این روزها میزبان شخصیت های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و روحانی متعددی است، حضور یافت و ضمن کسب اطلاع از وضعیت تاج زاده و وقایع پیش آمده در روز عاشورا، از شرایط نامطلوب پیش آمده برای خانواده او و خانواده آقای نوری زاد اظهار تأسف کرد.

به گزارش رسیده به کلمه، همسر تاج زاده در این دیدار با تشریح روند بازداشت مجدد همسرش در پی شکایت از کودتاگران انتخاباتی براساس اسناد منتشر شده توسط خودشان، از اقدامات غیرقانونی اعمال شده علیه او سخن گفت و از اینکه در کشوری که نام عزیز اسلام را بر تارک خود دارد، هر نوع بی قانونی و ستم و زشتی به نام اسلام بر شهروندان می شود و اعتراض به آن هم از نظر حاکمیت جرم محسوب می شود، به شدت ابراز تأسف کرد.

وی تاکید کرد که همسرش که شاکی ده ساله از آقای جنتی است و اخیرا شکایت حقوقی دیگر او و دوستانش موجب خشم کودتاگران و اقدامات کینه توزانه علیه او شده، منتقد دلسوزی است که هر انسان آزاده منصفی که نوشته هایش را که در همان زمان بیماری و نقاهت دوران مرخصی نوشته است و یا مطالبی را که در ملاقات های کابینی بیان کرده، بدون تعصب بخواند، بر وارستگی، دلسوزی و درایت او آفرین خواهد گفت.

فخرالسادات محتشمی پور همچنین گفت: اگر کیهان نویسان و به خصوص آقای شریعتمداری که تاج زاده به دلیل مشابهت های بسیار با ملاعمر، نام ملاحسین را بر او نهاده، قدرت انجام مناظره با او را داشتند، خیلی حقایق و واقعیت های پشت پرده برای کسانی که هنوز شبهاتی در صداقت اصلاح طلبان منتقد دارند، روشن می شد. ولی افسوس که آقایان جاده یک طرفه ای را انتخاب کرده اند که فقط خود باید در آن بتازند و فرجام آن نیز جز نابودی نیست.

وی همچنین وقایع رخ داده در بعدازظهر عاشورای ۸۹ را لکه ننگی بر پیشانی دستگاه امنیتی و اطلاعاتی کشور دانست که هیچ نهادی هنوز جرأت پذیرفتن مسئولیت رسمی آن را پیدا نکرده، اما انتقال کاروان اسرای خانواده های زندانیان سیاسی به اداره منکرات در خیابان وزرا حداقل نیروی انتظامی را در این زمینه مسئول معرفی می کند که باید به افکار عمومی در این زمینه پاسخ گو باشد و لطمات جسمی و روحی که به بازداشت شدگان به ویژه همسر محترم آقای نوری زاد وارد آمد، جای شکایت دارد.

سید علی اکبر محتشمی پور نیز در این دیدار، با شرح سوء نیت ها و بدکرداری ها در ایجاد محدودیت برای حسینیه دارالزهرا، آن هم در ایام محرم و عزای سیدالشهداء(س)، از شیطنت های خبرگزاری های دولتی برای نشر شایعات و اخبار کذب علیه اصلاح طلبان و مخالفان دولت خبر داد و اطلاع رسانی های منظم و درست را راه مقابله با آن دانست.

وی ارتباط مستمر با علما و روحانیت و مراجع عالی قدر را امری حائز اهمیت دانست و برآشفتن ارگان کودتا را دلیل بر این اهمیت و نشانه ای برای ضرورت هرچه بیشتر آن ارزیابی کرد.

فخرالسادات محتشمی پور نیز در پایان ضمن تشکر از حضور پسرعموی خود و دلجویی او، همبستگی خانواده های زندانیان سیاسی را امری بدیهی دانست که متاسفانه مقامات قضایی و امنیتی سعی می کنند آن را هم با نگاه امنیتی بنگرند و برای خانواده ها روز به روز مزاحمت های بیشتری ایجاد کنند، که به گفته ی وی، یکی از بی شرمانه ترین آن ها بازداشت اعضای خانواده است و نمونه ای مانند فرزند آقای عرب سرخی که فرزند دوساله اش در نبود او بی تاب است، واقعا از منکراتی است که به نظر نمی آید در رژیم سابق هم مواردی چون این وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه مأموریت ستاد کودتا از دستگیری – به قول خودشان – انقلاب کنندگان مخملی و سران فتنه، به سرک کشیدن در خانه شهروندان عادی و بازداشت بچه های مردم تغییر یافته است تا با ایجاد رعب و وحشت، همه را به سکوت و خودداری از نقد و نظر وادار کنند که این نه تنها کاملا مغایر قانون اساسی است، بلکه موجب وهن نظام قضایی جمهوری اسلامی در دنیاست و بهترین بهانه برای اثبات ادعای نقض حقوق بشر توسط کسانی است که به قول آقایان غرض و مرض دارند.

علی‌اکبر محتشمی‌پور نیز با آرزوی حل مشکلات کشور با صبر و استقامت مردم و پادرمیانی عقلا و مصلحت اندیشان به جای عافیت طلبان قدرت پرست، همبستگی خانواده های زندانیان سیاسی را امری قابل تقدیر دانست و برای آنان آرزوی صبر و اجر کرد.




منبع : كلمه
لينك در كلمه : http://www.kaleme.com/1389/10/07/klm-42181/

0 نظر:

ارسال یک نظر

پيشاپيش از نظر شما متشكريم ؛ حتي اگر مخالف ما هستين !