متن / صدای جنتی از پافشاری خاتمی بر انتخابات آزاد درآمد

صدای جنتی از پافشاری خاتمی بر انتخابات آزاد درآمد
کسی از شما انتظار ندارد حضرت آیت الله

جنتی

ندای سبز آزادی: مثلی در ادبیات فارسی وجود دارد که "چوب را که برداری، گربه دزد در می رود". حالا این حکایت احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان شده است که هنوز دو روزی از انتشار خبر شروط خاتمی برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات نگذشته بود که پاسخ خاتمی را داد که نیازی به حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیست.



خاتمی اما مگر چه گفته بود که به دبیر مادام العمر شورای نگهبان برخورد؟ اولین شرط خاتمی آزادی زندانیان سیاسی بود که ربطی به او ندارد. هرچند جنتی از اینکه به زندانیان سیاسی مرخصی هم داده شود شاکی است. دو شرط دیگر اما به شخص شخیص ایشان ربط پیدا می کند. اجرای قانون اساسی و تضمین انتخابات آزاد. همین دو کاری که برای جنتی به مثابه جن و بسم الله است.
اسم انتخابات آزاد که آمد جنتی جواب داد که لازم نیست اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کنند. ایشان نگفت که مثلاً شورای نگهبان حافظ انتخابات است، احمد جنتی در عین حال نگفت که حفاظت از رای مردم وظیفه نظام و البته شورای نگهبان و اعضای آن است، همچنین این رئیس مادام العمر نگفت که تاکنون هرچه کرده در راستای حفاظت از قانون اساسی است. بلکه منتظر ماند تا صدای خاتمی که درآمد که انتخابات باید در جمهوری اسلامی آزاد باشد، ایشان به خودش گرفت که اصلاً لازم نیست شما در انتخابات شرکت کنی. لابد فردا، پس فردا هم که دیگر آب ها از آسیاب به تمام و کمال افتاد، به جابجایی رای ها افتخار هم می کند.
چندان عجیب نیست البته. چه کسی تصور می کرد که نظارت استصوابی شورای نگهبان افراد را یکی در میان تایید صلاحیت و رد صلاحیت کند و هر که را با شخص آقای رئیس مشکل داشته باشد فاقد صلاحیت انتخاب شدن بنامد؟ جز همین شورای نگهبان؟ چه کسی تصور می کرد پاسدار قانون اساسی و رای آزاد مردم به خودش اجازه دهد حتی در مقابل مجلس هشتمی که حاصل تنگ نظرانه ترین تفسیرهای قانونی است، بازهم حکم به ضرورت استمرار نظارت بدهد و نمایندگان را جلوی رئیس جمهور خلع سلاح نماید؟
بازهم جز همین شورای نگهبان؟ حالا چه انتظاری بیهوده است که جنتی وقتی شروط خاتمی را می شنود گستاخانه پاسخ ندهد که لازم نیست اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کنند. لابد تالی این حرف هم آن است که او انتخابات آزاد و اجرای قانون اساسی را تضمین نمی کند که هیچ اساساً چیزی به نام جمهوریت و انتخابات و قانون را نمی پذیرد و مگر این جز آنست که ضدانقلاب می گوید.
مشاوران جنتی البته باید به ایشان یادآوری می کردند که پاسخ خاتمی را بیجا داده است. شروط خاتمی مخاطب دیگری داشت که حتماً آیت الله جنتی نبود. دیگر از روز هم روشن تر است که این شورای نگهبان پاسدار قانون اساسی که نیست هیچ، دزد رای مردم است. آن کس که باید سخن خاتمی را بشنود در جای دیگری نشسته است و ملاحظات دیگری دارد که اگر قرار باشد رعایت کند و به مصلحت انقلاب و خواسته های مردم تن دهد، حتماً بدان عمل خواهد کرد، هرچند که اکنون نیز خیلی دیر است. آیت الله جنتی اما بهتر است کتاب تاریخ را که وارونه خوانده است سر و ته کند تا سرنوشت خود را در آن مرور نماید. استغفار و لابه دیگر کفایت نمی کند. کار آیت الله از این حرفها گذشته است و کسی هم انتظاری از او ندارد که خیانت در امانت نکند.




منبع : نداي سبز آزادي
لينك در نداي سبز آزادي : http://www.irangreenvoice.com/article/2011/jan/06/9919

0 نظر:

ارسال یک نظر

پيشاپيش از نظر شما متشكريم ؛ حتي اگر مخالف ما هستين !