خبر / واکنش اصولگرایان به شرط های خاتمی برای انتخابات مجلس

واکنش اصولگرایان به شرط های خاتمی برای انتخابات مجلس


ندای سبز آزادی: پس از انتشار سخنان محمد خاتمی درباره شرایط شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس، نمایندگان اصولگرا واکنش‌های تندی به این سخنان رئیس جمهوری سابق ایران نشان داده‌اند.



نمایندگان حامی دولت، آقای خاتمی را یکی از «سران فتنه» بر شمرده و گفته‌اند که او «جایی در نظام ندارد».

محمد خاتمی روز یک‌شنبه پنجم دی در دیدار با نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس (فراکسیون خط امام) گفته بود که اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس آینده خواستار «پایبندی همگان به قانون اساسی، آزادی زندانیان سیاسی و فراهم شدن زمینه برگزاری انتخابات سالم و آزاد» هستند.

در واکنش به این سخنان، روزنامه جوان، از رسانه‌های حامی دولت آقای احمدی‌نژاد، محمد خاتمی را «محوریت سناریوی جدید علیه نظام» و فعالیت‌های او را «فشار به نظام و باج‌گیری» نامید.

این روزنامه، از منتقدان و مخالفان دولت دهم به عنوان یک «فرقه» نام برده که به نوشته این روزنامه «از اختلاف‌های بین قوا بهره‌برداری سیاسی می‌کنند تا بتوانند روی موج‌های آینده سوار شوند و برای این کار خاتمی را گزینه مناسب برای فعال ساختن اصلاح‌طلبان متفرق‌شده دانسته‌اند».

شرط برای خاتمی: اصلاح مواضع درباره اعتراض‌ها

در همین حال علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس گفت: آقای خاتمی ابتدا باید مواضع خود را در خصوص اغتشاشات سال گذشته و سران فتنه به‌طور شفاف اعلام کند و بعد انتظار داشته باشد مردم صدای او را بشنوند.

حمید رسایی، نماینده حامی دولت نیز گفت: چنان‌چه وی بخواهد صداقت خود را در خصوص حمایت یا عدم حمایت از نظام اسلامی نشان دهد باید نسبت به کارهایی که در دوره وی انجام شده و مقدمه کودتای سال گذشته بوده است، پاسخگو باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین از دیدار نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس با خاتمی انتقاد کرد و این فراکسیون را «تحت تاثیر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی» دانست.

اسماعیل کوثری، نايب‌ رئيس كميسيون امنيت ملی مجلس و نماینده حامی دولت، از آقای خاتمی با عنوان یکی از «سران فتنه 88» نام برد و گفت: خاتمی موضع خود را نسبت به دشمنان، فتنه، نظام، ولايت و قانون اساسی صريحا اعلام نكند نمی‌تواند جايی در بين ملت و نظام داشته باشد.

مقامات جمهوری اسلامی، بارها اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد 88 را «فتنه» خوانده و چهره‌های سیاسی حامی این اعتراض‌ها از جمله مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محمد خاتمی را «سران فتنه» بر می‌شمرند.

غلامعلی حداد عادل، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و نماینده اصولگرا درمورد حضور احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده اعلام کرد: بايد صبر كنيم ببينيم كه آينده چه پاسخی در اين باره می‌دهد و ملت چه تصميمی می‌گيرد.

رئیس مجلس هفتم، از منتقدان دولت و معترضان به انتخابات ریاست جمهوری دهم با عنوان «فتنه‌گران» نام برد که به گمان او اعتراض خیابانی این افراد در روز عاشورای سال گذشته «انتخابات و رای‌گیری نبوده بلکه دعوا بر سر اسلام است و به همين علت آنها با اين تشخيص به ميدان آمدند».

ششم دی ماه (روز عاشورا) سال گذشته، نیروهای امنیتی و پلیس ایران در خیابان‌های مرکزی تهران با مخالفان دولت و معترضان درگیر شدند و براساس گزارش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در این درگیری‌ها پنج نفر کشته و 300 نفر زخمی شدند.

دشب پیش از آن نیز گروهی از افراد با لباس شخصی، به سخنرانی محمد خاتمی در حسینیه جماران در تهران یورش بردند و به این ترتیب سخنرانی آقای خاتمی نیمه‌تمام ماند.

«خاتمی بگوید تقلب نشده است»

به جز شماری از نمایندگان اصولگرای مجلس، برخی از چهره‌های سیاسی دیگر اصولگرا و رسانه‌های آنان نیز از سخنان او انتقاد کرده‌اند.

محمدنبی حبیبی، دبير كل حزب موتلفه اسلامی که یک تشکل اصولگراست، دیدار فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس با محمد خاتمی را «یک نقطه ضعف عمده» دانست.

آقای حبیبی به رئیس جمهوری سابق ایران توصیه کرد که «اگر می‌خواهد داخل نظام اسلامی بماند، باید خیلی صریح اعلام كند كسانی كه ادعای تقلب در انتخابات كردند، ادعای آنها نادرست است».

مصطفی حضوری، مسئول سياسی بسيج دانشجويی دانشگاه امام صادق، آقای خاتمی را از همکاران «سران فتنه» نام برده و گفته است: اگر این افراد بخواهند به دامن نظام اسلامی برگردند و مقبوليت پيدا كنند بايد اشتباهات گذشته خود را در دوره اصلاحات و پيش و پس از انتخابات رياست جمهوری سال 88 به صورت عملی جبران كند.

محمدرضا كاشفی، عضو «شورای تبيين مواضع بسيج دانشجويی دانشگاه‌های تهران‌ بزرگ» نیز آقای خاتمی را «نقش‌آفرین پازل دشمن» نامیده و گفته است: به خاتمی هشدار می‌دهيم كه دست از اعمال منافقانه بردارد و به ميان ملت مسلمان، انقلابی و آگاه ايران بازگردد.

منبع: مردمک




منبع : نداي سبز آزادي
لينك در نداي سبز آزادي : http://www.irangreenvoice.com/article/2010/dec/29/9741

0 نظر:

ارسال یک نظر

پيشاپيش از نظر شما متشكريم ؛ حتي اگر مخالف ما هستين !